Profession group image

Salg, indkøb og markedsføring

Arbejder du indenfor salg, indkøb eller markedsføring og leder du efter en fagforening og/eller a-kasse? Så har du flere muligheder at vælge imellem.

Erhvervsområdet salg, indkøb og markedsføring indeholder jobfunktioner som f.eks. handelsassistent, butiksassistent, lagermedarbejder, kontormedarbejder og sælger. Typisk vil ansættelsen være inden for detailhandel eller engroshandel, og de ansatte vil være beskæftiget med logistiske og merkantile opgaver.

Området salg, indkøb og markedsføring er organiseret i flere fagforeninger og a-kasser, og hvilke af disse den enkelte vælger at være medlem af, afhænger for det første af den specifikke del af erhvervsområdet. Her giver vi dig et overblik over dine bedste muligheder for at finde en fagforening, som passer til dig og dit job.

• Antallet af danske fagforeninger

1 041 735 st på 16 fagforeninger

Anställd, Egenföretagare

• A-kasse

Tilgængelig på 0 foreninger og a-kasser

• Type af arbejdsgiver

Statlig 15 st, Privat 16 st

Tilbud fra de sædvanlige fagforeningerne og a-kasserne for Salg, indkøb og markedsføring

For alle Priser: fagforening fra 49 kr. /md., a-kasse 514 kr. /md.

Frie

• Billig fagforening og a-kasse for alle
  • Danmarks bedste lønsikring
  • Gratis foredrag, træning i jobinterview, karrierecoaching mm.
For alle Priser: fagforening 69 kr. /md., a-kasse 497 kr. /md.

• Bliv medlem i både fagforening og a-kasse og få gratis fagforening i 6 måneder.
  • Rabattilbud på bil, bolig og ferie

Vanlige erhverv i Salg, indkøb og markedsføring

Relevante Fagforeninger for salg, indkøb og markedsføring

HK er en mulig fagforening for salgsassistenter eller folk beskæftiget på lagre og kontorer i handelsbranchen i Danmark. Er du ansat i butik, på lager eller kontor? Så er det en god idé at overveje HK, da de forhandler overenskomst inden for netop disse arbejdsområder og kan give dig en mere målrettet rådgivning i dit arbejdsliv. Er du fuldtidsansat kan du blive medlem af både fagforening og a-kasse fra 980 kr. om måneden.

Fagforeningen Business Danmark henvender sig derimod til dem, der er beskæftiget med salg, marketing og rådgivning, og man tilbyder medlemskab til både ansatte og selvstændige. Så hvis du ønsker at udvide din karriere indenfor disse arbejdsområder, så er det en god idé at overveje Business Danmark. Business Danmark kan også prale af lave kontingenter og en af Danmarks billigste kombinationsløsninger for kun 657 kr. om måneden for både fagforening og a-kasse.

Gule fagforeninger for salg, indkøb og markedsføring

Det er ikke et krav, at man er medlem af et fagspecifikt fagforbund eller en a-kasse. Derfor er det muligt at vælge på tværs af fagforeningerne og fokusere på pris snarere end fagfællesskabet, og f.eks. melde sig ind i Kristelig Fagbevægelse eller Det Faglige Hus. Disse fagforeninger tilbyder medlemskab af fagforening og a-kasse for alle, uanset erhvervsområde.

Til gengæld har de gule fagforeninger en mindre målrettet rådgivning inden for dit felt, da de arbejder for at være mere faglig bredt omfavnende. De gule fagforeninger forhandler således heller ikke overenskomst inden for salg, indkøb og markedsføring.

A-kasser inden for salg, indkøb og markedsføring

Der er flere fagforeninger, som også tilbyder en a-kasse, hvor man ikke behøver at være medlem af fagforeningen for at kunne melde sig ind i a-kassen.

HK har f.eks. også en a-kasse, som er målrettet til lønmodtagere inden for handel og kontor. Men det er også muligt at melde sig ind i a-kasser, der ikke har nogen målgruppe på arbejdsmarkedet såsom Det Faglige Hus, Frie eller Min A-kasse.

Det er typisk forbund såsom HK og Frie, der tilbyder medlemskab af både fagforening og a-kasse, som de ansatte inden for salg, indkøb og markedsføring vælger. Under alle omstændigheder er det vigtigt at gøre op med sig selv hvad man foretrækker af fagforeningsløsninger, samt hvilke behov man ønsker tilfredsstillet.