Min A-kasse

Min A-kasse – din forsikring mod arbejdsløshed!

Min A-kasse er et af mange alternativer på en arbejdsløshedskasse, og medlemssegmentet består af lønmodtagere fra forskellige brancher. Der er tale om en erfaren a-kasse. Min A-kasse blev nemlig etableret i 1914 og er i dag klassificeret som en lille, tværfaglig a-kasse, der kombinerer billige løsninger med et højt serviceniveau.

PaddedImage10050FFFFFF a kasse logo 2

Anställd

Navn: Min A-kasse
    Pris: 457

FOR LØNMODTAGERE
Gratis for nyuddannede og studerende

• Danmarks bedste a-kasse
  • Højt niveau, lav pris
  • Professionel rådgivning

A-kassen kan tilbyde dig en pris på 443 kr. pr. måned for en fuldtidsforsikring, hvilket indikerer, at dit ugentlige timetal ligger over 30 timer. Ved en deltidsforsikring ligger kontingentet på 332 kr. Der tilbydes dog altid særlige priser til studerende.

Hvis du ønsker at modtage dagpenge under en ledighedsperiode, er det et obligatorisk krav, at du er medlem af en a-kasse. Det er imidlertid ikke påkrævet, at du er med i en fagforening. Det er til gengæld alment gældende, at du skal have været medlem af en a-kasse i mindst 1 år (eller have arbejdet 1924 timer) eller have afsluttet en uddannelse på mindst 1 ½ år. Dagpengesatsen ligger på nuværende tidspunkt på 815 kr. pr. dag for fuldtidsforsikrede, og 543 kr. for deltidsforsikrede.

Min A-kasse er tilknyttet LO og har afdelinger i København, Aarhus, Aalborg og Middelfart og servicerer pt. omkring 46.000 medlemmer.