Pharmadanmark

En fagforening der gør en forskel

Pharmadanmark er en fagforening der henvender sig til og arbejder for at forbedre og sikre arbejdsvilkår og lønforhold for alle dem der arbejder som apotekere, har en relevant lægemiddelfaglig uddannelse, eller en anden akademisk uddannelse, men som arbejder med lægemidler.

Pharmadanmark er en demokratiskledet fagforening med en hovedbestyrelse og repræsentanter fra de forskellige sektioner der repræsenterer foreningens aktive melemmer. Medlemmer kan både være privat eller offentligt ansatte på både kommune- regions- og statsniveau, studerende eller som apoketere.

pharmadanmark.dk

512 kr.

Navn: Akademikernes A-kasse
    Pris: 484 kr.

Andre fagforeninger og a-kasser, der kan være af interesse for dig:

For alle Priser: fagforening 69 kr. /md., a-kasse 497 kr. /md.

• Bliv medlem i både fagforening og a-kasse og få gratis fagforening i 6 måneder.
  • Rabattilbud på bil, bolig og ferie
Annoncelink
For alle Priser: fagforening fra 49 kr. /md., a-kasse 514 kr. /md.

Frie

• Billig fagforening og a-kasse for alle
  • Danmarks bedste lønsikring
  • Gratis foredrag, træning i jobinterview, karrierecoaching mm.
Annoncelink

Om Pharmadanmark

Pharmadanmark har stærkt faglig viden om deres medlemmer og branchen. Foreningen sørger for skræddersyet juridisk rådgivning og vejledning til ansættelses- løn- og arbejdsforhold for dets medlemmer, og uanset hvad det måtte handle om i forhold til arbejdslivet. Foreningen yder deres støtte både hurtigt og kvalificeret så du er under de bedste vilkår til at få hjælp.

Herudover arbejder foreningen også for medlemmerne ved at tale deres sag og faglige udvikling når det kommer til uddannelse og overenskomster.

Kontante medlemsfordele hos Pharmadanmark

Pharmadanmark byder sine medlemmer en masse kontante fordele der i den grad gør medlemskabet det værd, og gør at du får noget for pengene. Pharmadanmark har sin egen forsikringsordning Pharmasikring der lader dig tegne forsikringer til fordelagtige priser. Hvis du samler mere end 4 forsikringer får du 10% rabat på prisen. Derudover kan du også tegne andre forsikringer med store rabatter. Foreningen har nemlig in samarbejdsaftale med Topdanmark om personlige tillægsforsikringer.

Derudover kan du også få en attraktiv helbredsforsikring hos PFA så både du og familien er godt dækket ind. Derudover kan du også få pensionsrådgivning i PFA til den bedste og mest optimale opsparing for dig.

Medlemskabet giver også fordele hos Lån & Spar Bank der kan give dig gode og billige tilbud, lån og andre services til din bankvirksomhed, heriblandt Danmarks højeste rente på din lønkonto, billån, boliglån og gratis service og tjenester.

Hvis du ikke er overbevist giver medlemskabet også rabatter og bonusser igennem Forbrugsforeningen, så du optjener point når du handler. Desuden kan du også få avisabonnementer på alle landets største aviser til meget favorable priser, hvis du tegner abonnemenet igennem foreningen.

Kontingenter hos Pharmadanmark

Kontingentet hos fagforeningen varierer alt efter hvor du er ansat og hvilken kreds du tilhører. Det normale kontingent ligger på i alt 512 kr. pr. måned som bliver opkrævet pr. kvartal - altså betaler du 1.536 kr. hvert kvartal i medlemskontingent. Kontingentet nedsættes også alt efter din situation.

Er du ledig, på orlov eller på anden vis ikke i arbejde koster kontingentet 148 kr. om måneden, og som studerende og pensionist koster det 25 kr. om måneden.

A-kasse og PDA

Pharmadanmark har et par muligheder at tilbyde dig i forhold til a-kasse. Først og fremmest samarbejder foreningen med Akademikernes A-kasse. Her koster et medlemskabskontingent 484 kr. om måneden og du er sikret dagpenge samt adgang til kurser og events arrangeret af a-kassen.

Pharmadanmark har også en særlig kollektiv arbejdsløshedsordning (PDA). Det er foreningens overbevisning at den normale dagpengesats ikke er tilstrækkelig løndækning for mange akademikere og især Pharmadanmarks medlemmer.

Som medlem er du automatisk en del af PDA, der er dog nogle betingelser for at kunne modtage ydelsen, men kommer du i den situation at du er blevet fyret, og overholder alle foreningens betingelser vil du kunne modtage et maksimum støttebeløb på 12.600 kr. oveni den almindelige dagpengesats på 20.359 kr. På den måde er du sikret en stor del af din løn hvis du bliver arbejdsløs.