Danmarks Frie Fagforening

Danmarks Frie Fagforening er en tværfaglig fagforening, som du har mulighed for at bibeholde, selvom du skifter branche.

Det er en fagforening, som formelt blev stiftet i 1983 som et alternativ til det dominerende LO, som på daværende tidspunkt på nogle arbejdspladser krævede et obligatorisk medlemskab. De var med til at skabe fokus på det absurde i at være tvunget til at melde sig ind i en fagforening i et frit, demokratisk land, hvilket førte til en politisk lovændring på området og det frie valg, som nu gælder for danske medarbejdere.

Danmarks frie fagforening

Ønsker du at være medlem af Danmarks Frie Fagforening, kan dette ske nemt via en online tilmelding. Ønsker du som fuldtids- eller deltidsansat at blive meldt ind i fagforeningen, koster det 166 kr. pr. måned. Er du interesseret i medlemskab af a-kassen, koster det 443 kr. for fuldtidsansatte og 332 kr. for deltidsansatte. Der tilbydes en velkomstgave på 200 kr. til brug i butikker.

Eftersom Danmarks Frie Fagforening er en fagforening med en bred medlemsskare, vil den information, du modtager, være baseret på et generelt kendskab til arbejdsmarkedet. På hjemmesiden kan du finde artikler om de forskellige arbejdssager, der er endt i retten.