Danmarks Frie Fagforening

Danmarks Frie Fagforening er en tværfaglig fagforening, som du har mulighed for at bibeholde, selvom du skifter branche.

Det er en fagforening, som formelt blev stiftet i 1983 som et alternativ til det daværende dominerende LO, som på et tidspunkt på nogle arbejdspladser krævede et obligatorisk medlemskab. De var med til at skabe fokus på det absurde i at være tvunget til at melde sig ind i en fagforening i et frit, demokratisk land, hvilket førte til en politisk lovændring på området og det frie valg, som nu gælder for danske medarbejdere.

Allefagforeninger understøttes af sit publikum. Når du tilmelder dig via links på vores websted, kan vi få en provision. Lær mere.
Danmarks frie fagforening

Ønsker du at være medlem af Danmarks Frie Fagforening, kan dette ske nemt via en online tilmelding. Ønsker du som fuldtids- eller deltidsansat at blive meldt ind i fagforeningen, koster det 189 kr. pr. måned. Er du interesseret i medlemskab af a-kassen, koster det 470 kr. for fuldtidsansatte og 352 kr. for deltidsansatte. Der tilbydes en velkomstgave på 200 kr. til brug i butikker.

Eftersom Danmarks Frie Fagforening er en fagforening med en bred medlemsskare, vil den information, du modtager, være baseret på et generelt kendskab til arbejdsmarkedet. På hjemmesiden kan du finde artikler om de forskellige arbejdssager, der er endt i retten.