Krifa

FOR LØNMODTAGERE
Bliv medlem i Krifa - fagforening og a-kasse.

Krifa
  • Juridisk rådgivning
  • Lønsikring
Samlet: 561 Kr./Md.
A-Kasse: 492 Kr./Md.
Frie

FOR ALLE LØNMODTAGERE

Bliv medlem i Frie - fagforening og a-kasse.

Frie
  • Juridisk bistand
  • Prøv 3 md. gratis
  • Unik og billig lønsikring
Samlet: 555 Kr./Md.
A-Kasse: 486 Kr./Md.

FOR ALLE
Bliv medlem i Det Faglige Hus - fagforening og a-kasse for.

• Altid gode tilbud
  • Gratis fagforening i 3 måneder
Samlet: 545 Kr./Md.
A-Kasse: 476 Kr./Md.
Ase

FOR ALLE
Bliv medlem i ASE - fagforening og a-kasse for

Ase
  • Op til 19.083 kr./md. i dagpenge
  • Rådgivning om feriedagpenge og efterløn
Samlet: 572 Kr./Md.
A-Kasse: 503 Kr./Md.
Business Danmark

FOR LØNMODTAGERE
Bliv medlem i Business Danmark - fagforening og a-kasse

Business Danmark
  • For lønmodtagere og selvstændige
  • Juridisk rådgivning
Samlet: 643 Kr./Md.
Fagforening: 167 Kr./Md.
A-Kasse: 476 Kr./Md.
CA A-kasse

KARRIEREPARTNER OG A-KASSE FOR HØJTUDDANNEDE

CA A-kasse
  • Gratis karriereudvikling
  • Juridisk tryghed
  • Økonomisk sikkerhed
Samlet: 544 Kr./Md.
Fagforening: 50 kr Kr./Md.
A-Kasse: 496 kr Kr./Md.
3F

DANMARKS STØRSTE FAGFORENING OG A-KASSE
Med overenskomster på flere arbejdspladser end nogen anden fagforening

3F
  • 24 timers telefonservice
  • Danmarks mest lokale a-kasse
  • Mulighed for efterløn
Samlet: 977 Kr./Md.
Fagforening: 464 Kr./Md.
A-Kasse: 513 Kr./Md.
Lederne

FOR LEDERE OG BETROEDE MEDARBEJDERE
Bliv medlem i Lederne - fagforening og a-kasse.

Lederne
  • En af Danmarks billigste fagforbund
  • Fokus på ledelse
  • Rådgivning, sparring og kurser
Samlet: 554 Kr./Md.
Fagforening: 469 Kr./Md.
A-Kasse: 195 Kr./Md.
Hvilken fagforening eller a-kasse passer dig?

Meget af spare på fagforening

De traditionelle fagforeninger koster markant mere end de gule fagforeninger, som er politisk uafhængige og ikke skal bruge ressourcer på overenskomstforhandling og konfliktløsning.

HF ligger i den dyre ende med hensyn til fagforeninger. Her ligger prisen på 442 kr. om måneden for den fuldtidsforsikrede, mens prisen for lønmodtageren på deltid udgør 257 kr. pr. måned.

Som medlem af Dansk Metal skal man betale både et fagligt kontingent og et afdelingskontingent. Det faglige kontingent er på 359,5 kr. om måneden, mens afdelingskontingent svinger fra 112 kr. til 229,75 afhængig af, hvilken afdeling man vælger at blive tilknyttet. Den samlede pris kan således løbe op i 589,25 kr. om måneden.

Hos 3F koster det 464 kr. om måneden for et medlemskab i fagforeningen. Denne pris er for en fuldtidsforsikring, mens prisen er på 348 kr. om måneden for deltidsforsikring. Dette er priserne for 2020 og bliver generelt justeret fra år til år.

De gule priser

Ser man på de politisk uafhængige fagforeninger bemærker man strakt nogle markant lavere priser. Er man således tilknyttet en arbejdsplads uden overenskomster og stærke politiske overbevisninger, så kan der være store beløb at spare på årsbasis, hvis man er medlem i de gule fagforeninger.

Prisen for medlemskab hos Krifas fagforening kan komme helt ned på 69 kr. om måneden, hvis man vælger et Krifa Light-medlemskab. Som lønmodtager kan man godt være bekymret over sin situation ved en eventuel strejke eller lockout, men her kan man altså godt regne med udbetaling som Krifa Light-medlem.

Ønsker man et udvidet medlemskab i Krifas fagforening, så er der Krifa Basis og Krifa Plus, som koster hhv. 139 kr. og 239 kr. om måneden.

Hos Det Faglige Hus er prisen helt nede på 69 kr. om måneden for et medlemskab i fagforeningen. Det Faglige Hus tilbyder derudover tre måneders gratis medlemskab i fagforeningen, hvis man også melder sig ind i kassen.

Det er ikke tilladt at kræve, at folk skal være medlem af både fagforening og a-kasse, men det betyder ikke, at der ikke kan være nogle gode tilbud på et dobbeltmedlemskab.

Business Danmark tager 167 kr. om måneden for sit medlemskab i fagforeningen, mens De Frie Funktionærer tilbyder to forskellige medlemskaber, som enten koster 69 kr. eller 139 kr. om måneden.

Ase, som også går under betegnelsen en gul fagforening, tilbyder også fagforening til de laveste priser på markedet. Fagforeningen Ase koster 69 kr. om måneden for lønmodtagere, mens prisen er på 77 kr. om måneden for selvstændige.

De gule fagforeninger markerer sig også ved at henvende sig til de selvstændige, hvilket ikke er tilfældet for de traditionelle fagforeninger.

Alt handler ikke om pris – men her kan der spares!

På samme måde som, at en a-kasse ikke altid handler om udbetaling af dagpenge, så handler en fagforening bestemt ikke altid om pris. Det afhænger meget af den stilling, som man sidder i, og om der er en overenskomst. Det kan skabe unødvendige konflikter på arbejdspladsen, hvis man er udenfor i forbindelse med forhandling af overenskomst, konflikter og lockout.

Er man derimod ansat uden overenskomst, eller har måske selvstændig bibeskæftigelse, så kan de gule fagforeninger levere et langt mere konkurrencedygtigt produkt til dig. Udover deres løbende udbud af aktiviteter omkring sparring og kompetenceudvikling, så har de markant lavere priser. Der kan være omkring 5.000 kr. om året at spare ved at vælge de gule fagforeninger, hvilket bestemt kan give lidt ekstra luft i økonomien.

Hvis man også føler, at det netværk og den sparring, som man møder gennem de gule fagforeninger, bidrager til ens karriereforløb, så giver det også god mening at slå til og opnå pæne månedlige besparelser.

Har man også besluttet sig for at være medlem af fagforeningens a-kasse, så kan man også forvente nogle ekstra tilbud, når man melder sig ind i fagforeningen. Som man dog kan læse her på siden, så er besparelserne mere begrænsede inden for priserne på a-kasserne.

Priser på fagforeninger med eller uden a-kasse