Veterinærsygeplejerskernes Fagforening

Veterinærsygeplejerskernes Fagforening er den forening, der henvender sig til dig, som arbejder som veterinærsygeplejerske. Veterinærsygeplejerskernes Fagforening sidder med forhandelingsretten, når der skal forhandles overenskomster for medlemmerne.

Veterinærsygeplejerskernes Fagforening er en del af Serviceforbundet, som er en sammenslutning af 15 forskellige fagforeninger i relativt mindre fag. Som en del af Serviceforbundet har Veterinærsygeplejerskernes Fagforening på lige fod med de andre foreninger bedre mulighed for at yde den bedste service til deres medlemmer. Ikke desto mindre bevarer hver enkelt forening deres unikke identitet, selvstændighed og råderet.

Fagforeningens arbejde

Foreningen står klar til at hjælpe dig som medlem - hvis du har problemer på din arbejdsplads, kan du eksempelvis få juridisk bistand og rådgivning fra fagforeningen, og hvis du mener, at der er brud på din kontrakt eller den ikke overholder de gældende love og overenskomster, så kan fagforeningen også træde og tjekke den for dig og hjælpe dig med din sag.

Veterinærsygeplejerskernes Fagforening har også et godt samarbejde med Den Danske Dyrlægeforening, da begge foreninger er interesserede i at skabe de bedste rammevilkår for deres ansatte, taget i betragtning af, hvor tæt de arbejder sammen. Foreningen er også godt involveret i veterinærsygeplejerske-uddannelsen, så de studerende får den bedste uddannelse og bedste muligheder i arbejdslivet.

vspnet.dk

FH

Navn: Min A-kasse

Medlemsfordele hos Veterinærsygeplejerskernes Fagforening

Veterinærsygeplejerskernes Fagforening har en masse fordele for medlemmerne. Blandt dem er for eksempel en række billige forsikringer hos Alka Forsikring, hvor man kan få alt fra ulykkesforsikring, rejseforsikring, kæledyrsforsikring, indbo-, bil- og husforsikring. Derudover kan man også få adgang til yderst billige mobilabonnementer hos Alka Forsikring og det gælder for hele familien.

Andre fordele inkluderer eksklusive rabatter via Pluskort og Forbrugsforeningen, der gælder i tusindvis af butikker og webshops i hele Danmark over en masse forskellige brancher, så der vil være noget for enhver smag. Desuden kan man også få rabatter på oplevelser såsom rejser, musik, teater og meget mere. Det kan bestemt betale sig at blive medlem, hvis man gør brug af fordelene, som foreningen tilbyder.

Pris på kontingent og a-kasse hos foreningen

Prisen for et fuldtidsmedlemskab af Veterinærsygeplejerskernes Fagforening koster 542 kr. pr. måned. Dette beløb dækker også over fagforeningens fritds-/ulykkeforsikring. Hvis man også ønsker a-kasse inkluderet, så man kan få ret til dagpenge i tilfælde af arbejdsløshed, så koster det i alt 1.048 kr. for fuldtidsansatte og 689 kr. om måneden for deltidsansatte. Studerende vil fortsat betale de 46 kr. pr. måned for begge medlemskaber.

Fagforeningen har ikke sin egen a-kasse, men Serviceforbundet har indgået et samarbejde med Min A-kasse, hvor medlemmerne med fordel kan tilslutte sig, og samtidig få adgang til de mange gode og fordele et sådan medlemskab giver, udover dagpengeretten. Man kan blandt andet tegne en lønsikring og også få endnu flere kontante og faglige fordele som juridisk hjælp og faglig sparring og ekspertise, såvel som adgang til kurser og seminarer og brede muligheder for efteruddannelse.