Tandteknikerforeningen

Tandteknikerforeningen er den fagforening, der organiserer og forhandler overenskomster for alle i tandteknikerfaget i Danmark. Det er altså her, du skal henvende dig som tandtekniker og ikke hos Tandlægeforeningen, som udelukkende henvender sig til tandlæger og tandlægestuderende. I foreningen optages både laboratorietandteknikere, kliniske tandteknikere, og ototeknikere.

Foreningen er desuden en fagforening, der hører under Faglig Puls, som er en landssammenslutning af en lang række fag, der videre hører under Serviceforbundet. Faglig Puls og Tandteknikerforeningen er i tæt dialog og samarbejde om forhandling af overenskomst for tandteknikere, som gælder i både den offentlige og private sektor.

tandteknikerforeningen.dk

FH

Navn: Samarbejder med Min A-kasse

Faglige og kontante medlemsfordele

Af faglige fordele hører blandt andet professionel juridisk bistand ved problemer på arbejdspladsen eller andet relevant til arbejdet. Der er desuden også adgang til faglig ekspertise og rådgivning til alt, hvad du har brug for, samt muligheder for efteruddannelse, seminarer, kurser og andet, der er til faglig styrkelse for dig og andre medlemmer.

Der er en lang række kontante fordele som medlem af Tandteknikerforeningen og deraf Serviceforbundet. Du har først og fremmest mulighed for at tegne en masse billige forsikringer fyldt med rabatter hos Alka Forsikring - Dette indebærer alt fra ulykkesforsikring, indboforsikring, bil-, hus- og kæledyrsforsikring. Ved at tegne flere forsikringer, for man endnu større rabatter. Derudover er der også et yderst billigt mobilabonnement at hente via Alka Forsikring.

Andre fordele inkluderer medlemskab af Forbrugerforeningen, hvor man kan få adgang til unikke og eksklusive rabatter i mere end 4.500 forskellige butikker og webshops i Danmark inden for alle brancher. Deusden er der også fine rabatter på en række oplevelser såsom rejser, musik, teater, sport og en masse andet.

Samarbejde med Serviceforbundet

Som en mindre fagforening har Tandteknikerforeningen valgt at indlemme sig under Serviceforbundet, der består af 15 forskellige fagforeninger fra diverse fag. Under forbundet har de forskellige fagforeninger flere midler og mandskab til at udføre et bedre stykke arbejde og give flere muligheder for alle medlemmerne, samt mange andre fordele.

Ikke desto mindre arbejder hver enkelt fagforening for deres respektive medlemmer, og ved præcist, hvad der rører på sig i de enkelte fag, hvilket gør dem mere end kvalificerede til at repræsentere dem og overenskomstforhandlinger. Det er desuden Serviceforbundet, der sørger for økonomisk støtte til de enkelte foreninger under strejke og lockouts.

Priser på medlemskabskontigent og a-kasse

Prisen på et almindeligt medlemskab af Tandteknikerforeningen løber op på 520 kr. pr. måned. Når man melder sig ind i foreningen, får man automatisk 3 måneders gratis fritidsulykkesforsikring, samt de mange andre fordele, det har at være medlem.

Hvis man til gengæld er studerende, koster medlemskabet blot 47 kr. om måneden for både fagforening og a-kasse, så længe du også er under 30 år. Her får man ligeledes de 3 måneders gratis fritidsulykkeforsikring, men også et helt års gratis indboforsikring efter endt uddannelse.

I forhold til a-kassen, så har Tandteknikerforeningen eller Serviceforbundet, som den er en del af, sin egen a-kasse. I stedet for samarbejder de med Min A-kasse, hvor der også er en masse fordele at hente, både kontante fordele med rabatter og tilbud på et væld af varer og services, og selvfølgelig også juridisk bistand og faglig sparring herfra.

Min A-kasse har et månedligt kontingent på 506 kr., hvilket altså løber op i en samlet pris på 1.026 kr. om måneden for begge to. Både fagforenings- og a-kassekontingentet er selvfølgelig fradragsberettigede i skat.