Tandlægeforeningen

Tandlægeforeningen (TF) er den fagspecifikke forening til Danmarks tandlæger. Foreningen arbejder for at forbedre arbejdsforholdene og -vilkårene samt lønnen for dig som tandlæge. Det er Tandlægeforeningens mission at sikre et sundt og afbalanceret arbejdsliv for alle medlemmer. Foreningens vision er at sikre at medlemmerne oplever en værdi ved deres medlemskab ved at tilbyde professionel service til det enkelte medlem, samt at varetage den samlede tandlægestands interesser.

www.tandlaegeforeningen.dk

1.255,25 kr. (Klinikejere)

Akademikernes Centralorganisation

Navn: Akademikernes A-kasse

Andre fagforeninger og a-kasser, der kan være af interesse for dig:

Annoncelink

Annoncelink

Medlemsfordele hos TF

Der er en masse forskellige fordele for medlemmerne af TF. Fordelene varierer også afhængigt af din ansættelsesform, i forhold til om du eksempelvis er klinikejer, offentligt ansat eller privat ansat i en klinik. På Dentaljob.dk kan TFs medlemmer indrykke stillingsannoncer til en reduceret pris, så du nemmere kan finde medarbejdere eller selv finde en stilling inden for dit fag.

Herudover får du også adgang til professionel juridisk rådgivning og vejledning til dit arbejdsliv. Foreningen forhandler også overenskomster for dig for at forbedre vilkårene for dit arbejdsliv.

Desuden tilbyder foreningen også efteruddannelse og kurser til at målrette og videreudvikle dine kompetencer og viden inden for dit fag, og så er der selvfølgelig også din adgang til det faglige og sociale netværk du bliver præsenteret for som medlem. Igennem netværket kan du gøre bruge af dine nye bekendtskaber til at udvikle din karriere.

Du får også adgang til en række fordelagtige privatforsikringer som indbo-, ulykkes-, bil-, og rejseforsikring - Disse er blot nogle af forsikringerne man kan tegne blandt adskillige flere andre så du er godt dækket ind i alle aspekter af dit privat- og arbejdsliv. Du kan også tegne en erhvervsretshjælpforsikring så du er dækket over for eventuelle søgsmål fra patienter mv.

Kontingentprisen på medlemskab

Der er forskellige priser på kontingentet afhængigt af hvilken type medlem du er. Er du klinikejer koster et kvartalvist medlemskab 3.765,75 kr., eller cirka 1.255,25 kr. pr. måned. Privatansatte tandlæger skal betale 3.389,25 kr. pr. kvartal eller godt og vel 1.129,75 kr. om måneden. Offentligt ansatte derimod kan få en kontingentpris på 2.636,00 kr. pr. kvartal (878,60 kr./måned).

Som medlem af Akademikernes Hovedorganisation har Tandlægeforeningen også et tæt samarbejde med Akademikernes A-kasse. Denne A-kasse henvender sig til TF's medlemmer og mange andre ansatte inden for akademiske fag. A-kassen er en af Danmarks største og billigste for akademikere.

Prisen for et fuldtidsmedlem i Akademikernes A-kasse er 484 kr. pr. måned (2024), men det er reelt set kun 338 kr. pr. måned, da du får fradrag på ca. 30% for dit a-kassemedlemskab. Altså er den samlede pris for både fagforening og a-kasse 1.739,25 kr. pr. måned før fradrag (for klinikejere) og 1.613,75 kr. for privatansatte og til sidst 1.362,60 kr. for offentligt ansatte.