Socialpædagogernes Landsforbund – SL

På det danske marked for fagforeninger findes der en række organisationer, der sigter mod en specifik faggruppe. En af disse hedder SL, Socialpædagogernes Landsforbund, der optager medlemmer, som enten er uddannede socialpædagoger eller har en tilknytning til faget. Socialpædagogens kerneområde vedrører især handicappede, udsatte unge og misbrugere m.m.

sl.dk

552 kr.

• Tilhører Hovedorganisation

FH

Navn: SL's A-kasse
    Pris: 490 kr

Om Socialpædagogernes Landsforbund

SL’s fagforening holder til i København, men har lokale kredse i både Jylland og Fyn, der kan rådgive medlemmerne om alt fra ansættelseskontrakter og opsigelser til arbejdsmiljø. Da der er tale om en fagspecifik organisation vil man kunne modtage en særlig målrettet indsats inden for sit fag. SL udgiver ligeledes flere medlemsblade, herunder ”Socialpædagogen”.

Socialpædagogernes Landsforbund arbejder for at fremme medlemmernes rettigheder og arbejdsvilkår, og har blandt andet også forhandlingsretten til overenskomstforhandling med arbejdsgiverne. Forbundet er også meget aktivt internationalt og arbejder for at fremme interesserne og vilkårene for medlemmerne og faget, nationalt såvel som internationalt.

Kontante medlemsfordele

Som medlem kan du tegne billige og fordelagtige forsikringer i Lærerstandens Brandforening. Du kan tegne alle privatforsikringer du har brug for, så det dækker dine behov. Det gælder fx indboforsikring, husforsikring, bilforsikring, ulykkesforsikring, rejseforsikring, børneforsikring, sundhedsforsikringer og meget mere.

Du kan også tegne en meget fordelagtig indboforsikring hos Alka Forsikring. Fordelene ved denne er at der ikke er noget loft over værdien i dit indbo, samt at alle familiemedlemmer er dækket af den. Prisen lyder på kun 1.454 kr. om året. Du får desuden 10 procents rabat på alle øvrige forsikringer. Du kan også få Alka Mobil med fri tale og 7GB data for kun 59 kr./md.

Derudover kan du blive medlem af både Forbrugsforeningen og PlusKort. I begge foreninger kan du opnå store rabatter på dit forbrug i tusindvis af butikker og webshops i Danmark, hver gang du handler ind, så længe du bruger foreningernes kort til at betale.

Kontingentpriser

SL har egen a-kasse, men det er ikke et krav, at man skal være medlem af både fagforening og a-kasse. Vælger man imidlertid begge dele, ligger prisen månedligt på 1088 kr. som fuldtidsforsikret og 783 kr. som deltidsforsikret. SL tilbyder særlige løsninger til nyuddannede uden job samt studerende. Som nyuddannet tilbydes man eksempelvis et gratis medlemskab, når man er ledig.

Da der er tale om et fagspecifikt forbund, er man nødsaget til at skifte fagforening, hvis man ønsker et karriereskifte, der ligger uden for socialpædagogernes kerneområde, og som strækker sig over mere end 5 uger.

Ønsker du kun at have fagforening uden a-kasse koster det kontingent 552 kr. pr./md. for fuldtidssikrede, og 360 kr. pr./md. for deltid. Omvendt, hvis du kun ønsker a-kasse koster det 490 kr. pr./md. for fuldtidssikrede og 362 kr. pr./md. for deltidssikrede.