Radiograf Rådet

Radiograf Rådet er en faglig organisation der er henvendt til dig der arbejder med og/eller studerer radiografi. Fagforeningen tæller knap 2.500 medlemmer, hvilket svarer til omkring 90% af alle i Danmark der arbejder inden for dette område. Som det er gængs hos fagforeninger, arbejder Radiograf Rådet for at sikre og fremme radiografers lønvilkår og arbejdsforhold. Derudover skaber organisationen netværk radiograferne imellem, arrangerer kurser og events, samt sørger for juridisk rådgivning mm.

www.radiograf.dk

495 kr.

Navn: DSA
    Pris: 470 kr.

Andre fagforeninger og a-kasser, der kan være af interesse for dig:

For alle Priser: fagforening 69 kr. /md., a-kasse 497 kr. /md.

• Bliv medlem i både fagforening og a-kasse og få gratis fagforening i 6 måneder.
  • Rabattilbud på bil, bolig og ferie
Annoncelink
For alle Priser: fagforening fra 49 kr. /md., a-kasse 514 kr. /md.

Frie

• Billig fagforening og a-kasse for alle
  • Danmarks bedste lønsikring
  • Gratis foredrag, træning i jobinterview, karrierecoaching mm.
Annoncelink

Fag & Forskning

For at fremme medlemmernes arbejde og vilkår har Radiograf Rådet en række fonde som medlemmerne kan søge. Dette inkluderer Studiefonden, der kan søges af studerende ift. udsædvanlige udgifter såsom rejseaktiviteter og udlandsophold ifm. med studiet.

Organisation tilbyder og en Uddannelsesfond som kan søges af uddannede radiografer til efter- og videreuddannelse.

Derudover er der Publiceringsfonden og Forskningsfonden som du som radiograf kan søge til at dække udgifter til publiceringer i videnskabelige tidsskrifter eller til forskning inden for faget. Dette er selvfølgelig udover de typiske fagforeningstilbud såsom juridisk rådgivning og vejledning til løn- og ansættelsesforhold-

Internationalt samarbejde

Radiograf Rådet er involveret i en hel del international samarbejde, og har samarbejdsaftaler og fælleskaber med partnerorganisationer i både de nordiske lande og på europæisk niveau. Her bliver der arbejdet på tværs af lande og organisationer for at udvikle og harmonisere faget, samt bliver der udvekslet viden og forskning til fordel for alle medarbejdere i faggruppen.

Medlemskabskontingenter

Et medlemskab af Radiograf Rådet koster 1487 kr. pr. kvartal, svarende til ca. 495 kr. om måneden som overenskomstdækket fuldtidssikret radiograf. Er du overenskomstdækket med arbejder under 20 timer om ugen bliver kontingentet halveret til 744 kr. pr. kvartal.

Er du ledig, eller ikke overenskomstdækket koster det 298 kr. pr. kvartal, og til sidst som studerende koster det 149 kr. pr. måned.

Organisationen samarbejder med Din Sundhedsfaglige A-kasse (DSA) om a-kasse for medlemmerne. Her koster et medlemskab 470 kr. om måneden som fuldtidsforsikret, og 342 kr. som deltidsforsikret. Altså koster et kombineret medlemskab 965 kr. pr måned.

Medlemskabsfordele

Som medlem får du også adgang til en række gode fordele. Organisationen har et samarbejde med Lån & Spar bank, her får du lukrative lånetilbud på bolig og bil, samt gratis konti i banken.

Der er også billige privatforsikringer at hente hos Bauta Forsikring som medlem af Radiograf Rådet. Derudover har du mulighed for at få et medlemskort til Forbrugsforeningen som giver specielle tilbud og rabatter hos tusindvis af butikker.

Dette er blot nogle af medlemsfordelene, og der er meget mere at hente hjem hvis du melder dig ind hos Radiograf Rådet.