Merkonomernes Hovedorganisation

Merkonomernes Hovedorganisation – for merkonomuddannede

Er du enten færdiguddannet merkonom eller på vej til at blive det, og vil du gerne organisere dig i en fagforening, er Merkonomernes Hovedorganisation et muligt match. Her finder du nemlig en fagforening, der siden 1982 er gået i front for merkonomers rettigheder på arbejdsmarkedet. Der er således tale om en fagspecifik og uafhængig fagforening, der kun optager merkonomer.

Det bevirker, at du får tilbudt en målrettet vejledning af et team, der kender branchen ud og ind. Uanset om du er akademimerkonom eller agrarøkonom kan du få hjælp til dine lønforhandlinger, dine job- og karrieremuligheder samt den jura, der vedrører netop dine arbejdsforhold. Merkonomernes Hovedorganisation har kontorer i Valby, Aalborg, Aarhus og Middelfart.

www.mh.dk

Navn: Min A-kasse

Kontingentpriser og a-kasse hos Merkonomerne

Som fagforening arbejder Merkonomernes Hovedorganisation sammen med Min A-kasse, hvorfor du som medlem kan få en komplet pakke, hvis du måtte ønske det. Merkonomernes A-kasse fusionerede i 2010 med Min A-kasse, hvilket betyder, at de kan give dig en speciel merkonomorienteret service, som du ikke kan få tilsvarende i andre A-kasser. Kontingentet afhænger således bl.a. af, om du vælger begge dele, og om du skal være deltids- eller fuldtidsforsikret. Arbejder du over 30 timer, skal du fuldtidsforsikres, og her vil kontingentet hos Merkonomernes Hovedorganisation være 949 kr. pr. måned for den komplette pakke. Vil du kun nøjes med at være medlem af fagforeningen, beløber udgiften sig til 443 kr. pr. måned. Hvis du til gengæld kun vil være en del af a-kassen kan du blot tilmelde dig Min A-kasse, hvor det månedlige kontingent ligger på 506 kr.

Hvad tilbyder Merkonomernes Hovedorganisation?

Du og din personlige situation er altid i centrum for den rådgivning, du får hos Merkonomerne. Uanset om du har brug for hjælp til at forhandle løn, har spørgsmål til ansættelseskontrakten, er blevet opsagt eller noget helt fjerde. Selvfølgelig kan du også få hjælp til at skrive jobansøgninger og lave et stærkt CV. Det er foreningens største interesse at fremme medlemmernes lønforhold og arbejdsvilkår, men også at klæde dem bedst muligt på til at begå sig på arbejdsmarkedet ved at styrke deres kompetencer.

Du kan også få nogle medlemsfordele som en del af fagforeningen. Blandt andet kan du få rabatter og billige forsikringer hos Runa Forsikring. Du kan opnå meget store besparelser sammenlignet med andre forsikringsselskaber ved at samle dine forsikringer hos Runa som medlem af Merkonomernes Hovedorganisation. Du kan også få 13% rabat på overnatninger på Scandic Hotels og adgang til andre fordele.

Lønsikring hos Merkonomerne

Som MH-medlem har du mulighed for at udvide din arbejdsløshedsdækning med helt op til kr. 20.000 ekstra pr. måned i op til et år. Dette er selvfølgelig udover dine dagpenge som du modtager fra a-kassen. Lønsikringen er god at have, hvis din løn under job var væsentligt højere end hvad man får udbetalt i dagpenge. Med lønsikringen kan du være sikker på at alle dine udgifter kan blive dækket og at du ikke må gå fra hus og hjem fordi du i en periode er midlertidigt ledig.