Maskinmestrenes forening

Maskinmestrenes forening – for maskinmestre og skibsofficerer

Maskinmestrenes forening er en fagforening, der tager hånd om rådgivning af bl.a. maskinmestre og skibsofficerer, uanset om de er ansat til lands eller vands. Rådgivningen kan bygge på alt fra hjælp til gennemgang af ansættelseskontrakter til juridiske ”slagsmål” med arbejdsgivere, der i en eller anden grad ikke har overholdt deres forpligtelser. Det er især her, at fagforeningerne med deres forskellige kompetencer er uvurderlige, da det som ene mand kan være svært at gennemskue de mange regler og arbejdsgange.

MM logo

www.mmf.dk

Foreningen er i høj grad også bygget op om netværksdelen, hvor medlemmerne mødes til seminarer, konferencer og lignende.

Maskinmestrenes forening kan bryste sig af at være en organisation, der ikke er knyttet til et specifikt parti – og aldrig har været det. Organisationen har været aktiv siden 1873, hvor den har bevæget sig fra at være en søfartsorienteret forening til nu at være et bredere samlingspunkt for de personer, der uddanner sig via en maskinmesterskole eller et maritimt uddannelsescenter.

Prisen for fagforeningskontingentet hos Maskinmestrenes forening ligger på 519 kr. i kvartalet. Prisen omfatter ud over den rådgivende del også abonnement på medlemsbladet ”Maskinmesteren” samt flere fordelagtige rabatordninger, herunder på fitness. Foreningen samarbejder i øvrigt med Akademikernes a-kasse.