Landbrugs- og Tilsynsfunktionærernes Fagforening

Hvis du arbejder med landbrug og/eller tilsyn, så er Landbrugs- og Tilsynsfunktionærernes Fagforening lige noget for dig. Fagforeningen står klar til at hjælpe dig med personlig og erfaren rådgivning, hvis der skulle opstå problemer på arbejdspladsen eller med din chef, hvis du ikke får udbetalt din løn eller din kontrakt ikke bliver overholdt. Desuden er du også garanteret gratis hjælp til at starte og køre en retssag, hvis dette skulle blive nødvendigt for dig. Fagforeningen vil guide dig igennem hele forløbet.

Foreningen henvender sig specifikt til dig, som arbejder indenfor eksempelvis følgende områder:

• Agrarøkonom
  • Driftleder
  • Faglærte landmand og landbrugsvikar
  • Fjerkrækontrolør
  • Fodermester, forvalter og gårdbestyr
  • Frøkontrolør, trikin
  • Kontrolassistent
  • Kødkontrolør
  • Landbrugsteknikker
  • Plantetilsyn
  • Produktionsassistent
  • Sundhedskontrolør
  • Svineinseminør
  • Svinkontrolassistent
  • Tilsynsfunktionær

Foreningen er desuden også yderligere inddelt i tre hovedgrupper med hver deres repræsentant og kontaktperson for at sikre og opretholde den personaliserede service og kontakt til medlemmerne. De tre grupper består af Landbrugsfunktionærerne, Plantekontrollørerne og Tilsynsfunktionærerne.

landbrugsogtilsynsfunktionaer.dk

382 kr.

• Tilhører Hovedorganisation

FH

Navn: Samarbejder med Min A-kasse
    Pris: 506 kr.

Fagforeningens samarbejde med Serviceforbundet

Foreningen har et godt samarbejde med Serviceforbundet, som består af i alt 15 forskellige fagforeninger. Som en del af forbundet kan hver enkelt fagforening forbedre deres service og ekspertise via de samlede kræfter blandt alle foreningerne, men uden at gå på kompromis med deres selvbestemmelse og råderet. Hver enkelt forening har stadig den fulde forhandlingsret ved fornyelse af overenskomster og de kan forlade forbundet, når end de vil.

Med forbundet i ryggen kan foreningerne tilbyde professionelt juridisk bistand og faglig ekspertise. Medlemmerne får adgang til bedre service og foreningerne kan forbedre deres arbejde og strømline servicen. En mere direkte fordel fra samarbejdet er, at forbundet har en fælles strejkekasse, som hver enkelt forening kan trække på i tilfælde af strejker eller lockdowns i forbindelse med nedbrud på overenskomstforhandlinger.

Kontante fordele hos foreningen

Fagforenigen har en masse gode og lukrative fordele via deres medlemskab af Serviceforbundet. Du kan for det første tegne alle relevante forsikringer med gode rabatter hos Alka Forsikring - her kan du desuden også få et billigt mobilabonnement, som er tilgængeligt for hele familien, og ikke blot dig selv. Du kan også få adgang, via Forbrugsforeningen og Pluskort, til en masse rabatter på tusindvis af forskellige sider og butikker i en lang række forskellige brancher i hele landet.

Derudover er der også fordele såsom rabatter på oplevelser, blandt andet rejser, koncerter, teaterforestillinger og mange flere ting. Som et sidste eksempel på de mange fordele, kan du også få billige og fordelagtige billån hos Arbejdernes Landsbank.

Priser på kontingent og a-kasse

Et medlemskab af Landbrugs- og Tilsynsfunktionærernes Fagforening koster blot 382 kr. for medlemmer på fuldtid, hvor prisen falder til 225 kr. om måneden for deltidsansatte. Med medlemskabet følger alle de ovennævnte fordele for alle medlemmer.

Hvis man ønsker et medlemskab inklusive a-kasse, så løber prisen for fuldtidsansatte op i 888 kr. pr måned og 603 kr. for deltidsansatte. Foreningen har ikke en selvstændig a-kasse, men samarbejder i stedet for med Min A-kasse, som giver adgang til en lang række både kontante og faglige fordele for alle medlemmer. Prisen på a-kassen uafhængigt af fagforeningen koster 506 kr. om måneden for fuldtidsansatte, så man kan få fuld dagpenge i tilfælde af ledighed, samt de mange andre fordele.