Kriminalforsorgsforeningen

Kriminalforsorgsforeningen er den rette fagforening for dig, der er civilt overenskomstansat eller tjenestemand i kriminalforsorgen. Hovedparten af medlemmerne arbejder eksempelvis som fængsels- og faglærere og socialpædagoger, men også som socialrådgivere, administrative medarbejdere og ledere, men henvender sig ikke til eksempelvis fængselsbetjente, som i stedet hører ind under Fængselsforbundet.

Foreningen har en historie, der går mere end 100 år tilbage i tiden, og har skiftet navn adskillige gange i løbet af den tid. Den seneste ændring fandt sted i 1974, hvor den tog sit nuværende navn. Foreningen er lige for nylig, tilbage i juni, 2023, blevet medlem af Serviceforbundet, som er et forbund af en række vidt forskellige fagforeninger. Forbundet er et samarbejde mellem foreninger, og sammen gør de det muligt at forbedre servicen og fordelene for de enkelte medlemmer af hver forening. Foreningerne bevarer desuden deres fuld autonomi, kan uden problemer udmelde sig fra forbundet og har stadig retten til overenskomstforhandling på deres respektive områder.

www.kff.dk

FH

Navn: Samarbejder med Min A-kasse

Samarbejde med Serviceforbundet

Via Serviceforbundet har Kriminalforsorgsforeningen fået adgang til en lang række fordele både til fagforeningen selv, men især også til medlemmerne. Med forbundets erfaring, ressourcer og ekspertise har foreningen nu mulighed for at yde endnu bedre service og hjælp til medarbejderne. Dette kan eksempelvis være igennem de professionelle juridiske eksperter, såvel som faglige eksperter og socialrådgivere, så du kan være tryg ved og sikker på at få hjælp, når der opstår problemer i forbindelse med dit arbejde og arbejdsplads.

Men som sagt er foreningen fortsat fuldt ud uafhængig, og arbejder stadig direkte for medlemmerne. Forskellen er, at nu kan de arbejde endnu bedre for at forbedre oplevelsen for medlemmerne.

Andre fordele fra samarbejdet er de rige muligheder for efteruddannelse samt kurser og seminarer, så du kan blive bedre i dit fag eller blive introduceret til et andet.

Priser og kontingenter hos Kriminalforsorgsforeningen

Et medlemskab af Kriminalforsorgsforeningen koster 498 kr. om måneden, og dette giver selvfølgelig også fuld adgang til alt, hvad Serviceforbundet har at byde på. Foreningen har ikke nogen selvstændig a-kasse, men har et samarbejde med FTF-a. Dog efter indmeldelsen af Serviceforbundet, som har et samarbejde kørende med Min A-kasse, må man formode, at den primære a-kasse-samarbejdspartner er Min A-kasse. Man har selvfølgelig fuld frihed til at vælge a-kasse i Danmark, dog giver det bedst mening at henvende sig til den, der passer bedst til ens arbejdsområde og fag.

Et medlemskab af Min A-kasse koster 506 kr. om måneden for fuldtidsansatte, hvilket altså løber op i en samlet pris på 1.004 kr. om måneden for både a-kassen og fagforeningen. Til gengæld betyder dette, at man får rig adgang til de mange fordele og muligheder, som de begge tilbyder alle deres medlemmer.

Kontante medlemsfordele hos foreningen

Der er et stort antal kontante medlemsfordele hos Kriminalforsorgsforeningen. Før indmeldelsen af Serviceforbundet havde foreningen allerede etableret en række samarbejder med andre virksomheder i form af kontante fordele til medlemmerne.

Disse består blandt andet af rabatter og fordelagtige priser på anvendelse af eksempelvis ferieboliger i både Danmark og i udlandet. Der er også adgang til en række forsikringer igennem TJM-forsikring, samt medlemskab af Forbrugsforeningen, der ligeledes giver eksklusive rabatter på en lang række butikker og webshops. Andre fordele tæller billige lån og gode muligheder ved at blive kunde i Lån & Spar Bank og billige forbrugslån hos Tjenestemændenes Låneforening.

Med det nylige medlemskab af Serviceforbundet har fagforeningen fået adgang til mange flere fordele. Nogle havde man allerede adgang til, såsom medlemskabet af Forbrugsforeningen, men nu kan man også tegne billige forsikringer hos Alka Forsikring, samt få rabatter på oplevelser såsom rejser, koncerter og andre forestillinger med mere.

Medlemmer kan nu også få mulighed for at tegne billige billån hos Arbejdernes Landsbank.