Hærens Konstabel- og Korporalforening

Hærens Konstabel- og Korporalforening (HKKF) er Danmarks fagforening for landets soldater. Specifikt henvender HKKF sig til landets konstabler, korporaler samt værnepligtige. Foreningen tæller ca. 3500 medlemmer, og arbejder for at varetage medlemmers interesser i arbejdslivet, samt at sikre at arbejdsmiljøet foregår som det skal. Har man oplevet skade eller sygdom i forbindelse med arbejdet, har man fået psykiske problemer efter udstationering eller er der andre problemer på arbejdspladsen står HKKF's medarbejdere klar til at yde bistand

www.hkkf.dk

Navn: HKKF's A-kasse

Hvorfor blive medlem af HKKF?

Et arbejde inden for hæren er ikke som de fleste andre brancheområder, og de ansatte arbejder under helt andre vilkår og forhold, og bliver udsat for andre opgaver end andre mennesker. Bliver man for eksempel udstationeret og kommer hjem med skader eller sygdom i forbindelse hermed, er det vigtigt at man får den nødvendige hjælp og vejledning til at komme sig, samt i forhold til erstatning. Arbejdslivet i hæren kan også potentielt have konsekvenser for ens psykiske helbred, og her sørger HKKF for at medlemmer får adgang til den rette støtte, som det offentlige muligvis ikke kan tilbyde. Hvad end ens problemer på arbejdspladsen i hæren burde være, så står HKKF klar til at hjælpe sine medlemmer bedst muligt, og sørge for at de arbejder under de bedst mulige forhold og vilkår, samt at det hele foregår overens med ansættelseskontrakt og lønforhold.

HKKF har også sørget for at der er tillidsrepræsentanter på alle arbejdspladser, så får du behov for hjælp eller har tvivl kan du hurtigt få fat i fagforeningen på din arbejdsplads.

Hvorfor blive medlem af HKKF?

Hvilke medlemsfordele har HKKF?

Medlemmer af HKKF er automatisk omfattet af en gruppelivsordning og en fritidsulykkesforsikring, som begge bliver betalt via dit medlemskontingent, så du altså er godt og automatisk dækket på denne front. Du kan også tegne en sundhedsforsikring hos Tryg, som gør at du hurtigt kan få lægehjælp på private hospitaler, klinikker og speciallæger.

Som medlem i HKKF har du endda også mulighed for at tegne diverse fordelagtige forsikringer i TJM Forsikring. Også Alka har gode tilbud til HKKFs medlemmer, eksempelvis en meget fordelagtig indboforsikring og andre privatforsikringer.

Hvis du har brug for et lån, kan du også få adgang til billige lån hos Tjenestemændenes Låneforening til rimelige renter. Derudover bliver du automatisk medlem af Pluskort, samt kan du blive medlem af Forbrugsforeningen. I begge får du adgang til en lang række rabatter når du køber ind. Forbrugsforeningen har aftaler med over 4500 butikker og webshops og for eksempel kan du få rabat på benzin, tøj, it-udstyr, ferie og meget mere.

Hvilke medlemsfordele har HKKF?

Hvad er prisen på medlemskabet?

Kontingentprisen pr. 1. januar 2024 ligger på 677 kr. om måneden for ordinære medlemmer. For værnepligtige koster medlemskabet intet, bortset fra hvis de gerne vil have forsikringer oveni, hvorved det så koster 95 kr. om måneden. Studerende på SU, og for ledige unge under 25 år koster medlemskabet 350 kr. om måneden. Er du tjenestegørende bliver kontingentet automatisk opkrævet via din løn, mens andre medlemmer kan betale via PBS eller girokort.

HKKF styrer sin egen a-kasse der går under navnet HKKF's A-kasse. Hvis du er medlem af a-kassen kan de vejlede dig med gode råd når du er ledig, eller hvis du overvejer at gå på efterløn. Dette er udover adgangen til dagpenge hvis du skulle gå hen og blive ledig. Et ordinært medlemskab af a-kassen koster 537 kr. om måneden. Hvis du modtager efterløn, koster medlemskabet i stedet 532 kr. om måneden. For ledige unge under 25 år, koster det til gengæld 302 kr. om måneden.