Gymnasieskolernes Lærerforening

Gymnasieskolernes Lærerforening (GL) er en fagforening der henvender sig til dig der arbejder som gymnasielærer. Foreningen er uafhængig af partipolitiske interesser og arbejder for at gavne gymnasielærernes arbejdsforhold, ved at varetage deres medlemmers økonomiske, tjenstlige og faglige interesser. Foreningen tæller omkring 14.500 medlemmer der alle har det til fælles at de underviser på de gymnasiale uddannelser. På hver enkelt skole udpeges der en tillidsrepræsentant til fagforeningen der varetager dine interesser som ansat.

www.gl.org

Akademikernes Centralorganisation

Navn: Magisternes Arbejdsløshedskasse

Andre fagforeninger og a-kasser, der kan være af interesse for dig:

Annoncelink

Annoncelink

Dine rettigheder er i trygge hænder

Hos Gymnasieskolernes Lærerforening bliver dine løn- og ansættelsesvilkår samt dine arbejdsforhold i trygge hænder. Foreningen forhandler overenskomst for dig så du er sikret de bedst muligheder betingelser for at udføre dit arbejde.

Derudover er på enhver institution du måtte arbejde på en tillidsrepræsentant for fagforeningen blandt dine kolleger. Så oplever du problemer af den ene eller anden form ift. til din arbejdsplads kan du hurtigt og behageligt komme i kontakt med fagforeningen der så vil kunne yde juridisk rådgivning, vejledning eller støtte, alt efter hvad du vil få brug for.

GL giver dig mulighed for at du kan fokusere på dit arbejde og din undervisning imens foreningen tager sig af alt det andet.

Medlemsfordele hos GL

Som medlem af Gymnasieskolernes Lærerforening kan du næsten eksklusivt tegne privatforsikringer hos Lærestandens Brandforsikring. Her får du adgang til gode og billige forsikringer der er blevet kåret som de bedst i test af Forbrugerrådet Tænk. Indboforsikringen er den bedste for 6. år i træk - både angående pris og dækning.

GL giver dig også adgang til ekstra gode vilkår hos Lån & Spar Bank. Her kan du få Danmarks højeste rente på din lønkonto. Derudover får du mulighed for at tage fleksible boliglån og billige billån - Dette inkluderer endda også lån til elbiler eller hybrider. Du får også en personlig rådgiver til at hjælpe dig med din bankvirksomhed da GL er medejer af banken. Altså er der masser af fordele at hente.

Som GL-medlem er der også mange andre fordele og rabatter på kulturtilbud og efter- og videreuddannelsesmuligheder.

Priser på kontingenter

Der er forskellige priser på kontingentet alt afhængig efter din ansættelsesform samt omfanget af din arbejdsuge. Er du adjunkt, lektor, vikar eller pædagogisk leder og du arbejder over 34 timer om ugen koster et årligt medlemskab 4.930 kr., hvilket svarer til ca. 411 kr. om måneden.

Arbejder du op til 34 timer/uge lyder den årlige pris på 3.950 kr., op 25 timer/uge 2.960 kr. og op til 18,5 timer/uge koster et årligt medlemskab 1.970 kr. Er du studerende eller dimittend er der også forskellige kontingentpriser alt efter dit ugentlige arbejdsomfang.

GL har ikke sin egen a-kasse, men mener at medlemmer skal være en del af en akademisk a-kasse. Hertil anbefaler foreningen sine medlemmer om at tilmelde sig Magistrenes a-kasse. Medlemskabet hos a-kassen koster 529 kr. pr. måned for fuld forsikring, mens prisen ligger på 401 kr. pr. måned for deltidsforsikring, og du får samtidig adgang til kurser og webinarer, samt hjælp til at udvikle og målrette din karriere.