Frie Skolers Lærerforening

Frie Skolers Lærerforening er en fagforening for dig, som er lærer eller børnehaveklasseleder på en fri grundskole, efterskole eller højskole.

Frie Skolers Lærerforening blev dannet i 2006, da Efterskolernes Lærerforening og Frie Grundskolers Lærerforening fusionerede. Fagforeningen organiserer i dag 10.000 medlemmer og kæmper for arbejdslivet på cirka 500 frie grundskoler, 250 efterskoler og 70 højskoler i Danmark.

www.fsl.dk

FH

Navn: Lærernes A-kasse

Andre fagforeninger og a-kasser, der kan være af interesse for dig:

Annoncelink

Annoncelink

Hvorfor du skal være medlem i Frie Skolers Lærerforening

Hvis du er ansat på en fri grundskole, efterskole eller højskole, og ønsker at forbedre eller sikre dine arbejdsvilkår, så er Frie Skolers Lærerforening fagforeningen for dig. Frie Skolers Lærerforening er en fagforening, som bygger på solidaritet. Jo flere medlemmer, jo større mulighed for at lave gode overenskomster og sikre gode vilkår for dig og dine kollegaer. Derfor tæller hvert et medlem, og et medlemskab i Frie Skolers Lærerforening er derfor en stemme til sammenholdet.

Derudover styrer Frie Skolers Lærerforening overenskomsten på de frie skoler, og er derfor den eneste fagforening, som kan indgå aftaler eller rejse sager på dine vegne.

Frie Skolers Lærerforenings medlemmer har også rig mulighed for rådgivning i diverse arbejdsmæssige forhold, og der følger mange fordele med medlemskabet.

Medlemsfordele i Frie Skolers Lærerforening

Som medlem er der mange fordele, som man kan drage nytte af, hvoraf de vigtigste er professionel rådgivning inden for ansættelsesforhold, løn, arbejdstid, sygdom og krisehjælp. Dermed sørger Frie Skolers Lærerforening for, at du ikke er alene i dit arbejdsliv, når du har brug for hjælp.

Dertil følger der en række attraktive tilbud med medlemskabet såsom rabatter på akademiske bøger, lydbøger og aviser. Rabat på hotelovernatninger og forsikringer indgår også i medlemskabet. Frie Skolers Lærerforening giver også fri adgang til en række online kurser til kompetenceudvikling i Microsoft-pakken m.fl.

Kontingentpriser og a-kasse hos Frie Skolers Lærerforening

Et månedligt kontingent hos FSL koster 590 kr. for medlemmer der arbejder halvtid eller mere. Er du ansat på anden måde, eksempelvis på barsel, som sygemeldt eller andre specifikke arbejdsforhold betyder det at månedskontingentet kan ændre sig i din situation, hvorfor vi anbefaler at gennemtjekke de forskellige kontingentsatser for diverse medlemstyper på hjemmesiden.

Frie Skolers Lærerforening samarbejder med Lærernes A-kasse, og anbefaler derfor et medlemskab heraf. Der findes dog ikke en samlet medlemsrabat for både fagforening og a-kasse, og medlemmerne har også selv ansvar for at melde sig ind i Lærernes A-kasse, hvis dette ønskes. For medlemmer der ikke ønsker efterlønsbidrag koster et månedligt kontingent hos Lærernes A-kasse 488 kr. for fuldtidsforsikrede, og 360 kr. for deltidsforsikrede, som skal betales hvert kvartal. Ønsker man at inkludere et efterlønsbidrag stiger medlemskabet til 996 kr. og 699 kr. hhv. for fuldtids- og deltidsforsikrede medlemmer pr. måned.