Ejendoms- og Servicefunktionærernes Landsforbund

Ejendoms- og Servicefunktionærernes Landsforbund (ESL) er en fagforening, der henvender sig til dig, der arbejder som eksempelvis ejendomsfunktionær, ejendomsservicetekniker, vicevært, ejendomsmedhjælper eller hvis du har et andet job inden for ejendomsservice. Medlemmer af Ejendoms- og Servicefunktionærernes Landsforbund kan være sikre på at have en stærk og professionel forening i ryggen, og står klar med juridisk bistand og faglig ekspertise, når der er problemer eller tvivl med hensyn til arbejdspladsen.
Foreningen har i mange år været medlem af Serviceforbundet, der er en sammenslutning af i alt 15 forskellige fagforeninger fra vidt forskellige fag, men ESL tog i 2021 beslutningen om at træde ud af Serviceforbundet og danne et selvstændigt forbund for at kunne træffe beslutninger, der i endnu højere grad gavner medlemmernes behov. Denne ændring trådte i kraft pr. 1. januar 2024, hvilket har betydet et farvel til Serviceforbundet. Dog vil de enkelte medlemmer ikke opleve den store ændring i foreningens arbejdsform eller medlemsfordelene. Disse forbliver de samme, og desuden er fagforeningen i gang med at finde nye medlemsfordele til gavn for medlemmerne.

eslforbund.dk

fra 489 kr.

FH

Navn: Samarbejder med Min A-kasse

Medlemsfordele hos Ejendoms- og Servicefunktionærernes Landsforbund

Som medlem af Ejendoms- og Servicefunktionærernes Landsforbund har du adgang til en lang række fordele, der heriblandt inkluderer adgangen til juridisk bistand, når du oplever problemer af den ene eller anden form på arbejdspladsen. Fagforeningen står også til rådighed med faglige eksperter, der kan hjælpe med spørgsmål og tvivl til dit arbejde. Der er også mange muligheder for kurser, seminarer og efteruddannelse via ESL, så du som medlem altid kan øge dit potentiale.

Foreningen består af medarbejdere, der kender branchen ud og ind, og du vil derfor være garanteret service i topklasse. Foreningen har desuden også forhandlingsretten, til når der skal indgås nye overenskomster for medlemmerne.

Kontante medlemsfordele

Der er en længere række af forskellige kontante medlemsfordele hos ESL. På trods af udmeldelsen fra Serviceforbundet, vil dette ikke have indflydelse på de medlemsfordele, som medlemmerne i dag har adgang til. Dette inkluderer blandt andet billige forsikringer og eksklusive rabatter hos Alka Forsikring, der kun bliver bedre, jo flere forsikringer man tegner. Der er også billige mobilabonnementer via Alka Forsikring. Derudover kan man også blive medlem af Forbrugsforeningen via ESL og dermed opnå en masse eksklusive rabatter i tusindvis af butikker og webshops i hele Danmark.

Der er en masse andre kontante fordele at hente udover de ovenstående, og foreningen er i øjeblikket i gang med at finde nye fordele for medlemmerne, når udtrædelsen af Serviceforbundet træder i kraft.

Priser på kontingenter og a-kasse hos ESL

Der er forskellige priser på medlemskabet afhængigt af, hvor i Danmark du er medlem. Der er fire lokalafdelinger: Nordjylland, Midtjylland, Syddanmark, Øst for Storebælt.

I lokalafdelingerne Midtjylland og Øst for Storebælt koster et almindeligt medlemskab 489 kr. pr. måned, og hvis man inkluderer a-kassen, lyder beløbet på 995 kr. pr. måned.

I Syddanmark stiger prisen på kontingentet til 503 kr. pr måned for fagforeningen og 1.009 kr. pr. måned for både fagforening og a-kasse.

I lokalafdelingen Nordjylland koster fagforeningen 511 kr., mens prisen stiger til 1.017 kr. om måneden for begge løsninger.

ESL samarbejder med Min A-kasse, og der vil ikke være nogen ændring i forholdet til a-kassen, når udmeldelsen af Serviceforbundet træder i kraft. Medlemmerne vil have adgang til de samme fordele på alle punkter. Prisen på et medlemskab hos Min A-kasse koster 506 kr. om måneden. Kontingentet på både fagforening og a-kasse er selvfølgelig fradragsberettiget i skat, så udgiften til dem vil i sidste ende være væsentligt lavere.