Dansk Sygeplejeråd

Dansk Sygeplejeråd – samlingspunktet for sygeplejersker

Fagforeninger er stedet, hvor man dels kan få en værdifuld personlig sparring i ens arbejdsliv og dels få indflydelse ved at støtte op om en forening, der kæmper for ens fagområde. Dansk Sygeplejeråd er en fagforening for sygeplejersker fra både den offentlige og private sektor.

Organisationen hævder selv, at man er en ”ægte fagorganisation” med forhandlingsret, der således går benhårdt efter at markere sig, når der er brug for nye overenskomstændringer inden for sygeplejefaget.

Allefagforeninger understøttes af sit publikum. Når du tilmelder dig via links på vores websted, kan vi få en provision. Lær mere.
Dansk sygeplejerad logo

dsr.dk

• Tilhører Hovedorganisation

FH

Melder man sig ind i Dansk Sygeplejeråd, vil man desuden kunne drage fordel af, at foreningen består af et team, der kan rådgive om bl.a. det juridiske aspekt ved eventuelle klagesager. Desuden har teamet et indgående kendskab til de gældende regler inden for sygeplejefaget. Det månedlige kontingent ligger på 486,67 kr. for medlemmer, der skal forsikres på fuld tid. Kontingentsatserne tager dog højde for forskellige arbejdsforhold, eksempelvis hvis man arbejder under 12 timer om ugen. Her vil kontingentet beløbe sig til 243, 67 kr. pr. måned.

Det er karakteristisk for fagforeningerne, at der gerne følger nogle ekstra services med, når man melder sig ind. Dette gælder naturligvis også for Dansk Sygeplejeråd, der bl.a. tilbyder rabatter på studiebøger, bonuskort og billige forsikringer.