Centralforeningen for stampersonel

Centralforeningen for stampersonel, også kendt som CS, er fagforeningen for dig, som arbejder i Forsvaret eller Beredskabsstyrelsen.

Hvorfor du skal melde dig ind i CS

Centralforeningen for stampersonel er danmarks største fagforening inden for Forsvaret og Beredskabsstyrelsen, og arbejder dagligt for at fremme sine medlemmers interesser på arbejdsmarkedet. Med andre ord kæmper CS altså for, at du, som arbejder i Forsvaret eller Beredskabsstyrelsen, kan få en fair løn og gode arbejdsforhold, et sundt arbejdsmiljø og muligheder for videreudvikling i jobbet. Et medlemsskab i CS er derfor en ekstra stemme for bedre arbejdsforhold til dig og dine kollegaer i Forsvaret og Beredskabsstyrelsen.

Derudover er det meget fordelagtigt at være medlem i CS, hvis du ønsker sparring i dit arbejdsliv eller hjælp til kompetenceudvikling.

Medlemsfordele hos CS

Centralforeningen for stampersonel arbejder aktivt for at forbedre arbejdsvilkårene for deres medlemmer. Som medlem i CS får du information om løn- og ansættelsesvilkår, juridisk hjælp i forhold til arbejdsskader og sociale sager, mulighed for at blive en del af CS's pensionsfond eller få del i CS's mange attraktive forsikringer.

Derudover tilbyder CS også ekstra medlemsfordele såsom adgang til ferieboliger i Danmark og Europa, rabatter med Pluskort app'en eller et billigt billån. Der er altså mange gode medlemsfordele i CS.

CS samarbejder med a-kassen FTF-a

Centralforeningen for stampersonel samarbejder med arbejdsløshedskassen FTF-a. Som medlem af CS har du altså mulighed for at skifte til en af Danmarks billigste a-kasser, hvor du kan få økonomisk tryghed i form af dagpenge, hvis du skulle gå hen og blive arbejdsløs. Hos FTF-a har du også mulighed for at tegne en lønsikring, hvis du ønsker mere økonomisk tryghed.

Sekretariatet i CS arbejder tæt sammen med a-kassen FTF-a for at kunne tilbyde CS's medlemmer en god rådgivning, og CS sidder også med i FTF-a's hovedbestyrelse. Dermed anbefaler CS sine medlemmer FTF-a, hvis man ønsker at skifte a-kasse.

CS logo

cs.dk