Atorfillit Kattuffiat

Atorfillit Kattuffiat er en grønlandsk fagforening, der blev etableret i 1917 og er i dag en af de største fagforeninger i Grønland. Organisationen repræsenterer en bred vifte af arbejdstagere, herunder ansatte i den offentlige sektor, byggeri, fiskeri og turismeindustrien.

Atorfillit Kattuffiat arbejder for at sikre rettigheder og gode arbejdsforhold for sine medlemmer og har spillet en vigtig rolle i at forhandle kollektive overenskomster med arbejdsgivere og regeringen i Grønland. Organisationen har også arbejdet for at styrke uddannelse og træning for arbejdstagere og har tilbudt kurser og workshops om arbejdsrelaterede emner og fagforeningsarbejde.

ak.gl

FH

En fagforening for alle i Grønland

Atorfillit Kattuffiat er en vigtig stemme for arbejdstagere i Grønland og arbejder aktivt for at forbedre deres levevilkår og rettigheder.

Atorfillit Kattuffiat er åben for alle, der arbejder i Grønland, uanset hvilken branche eller sektor de er ansat i. Det er let at blive medlem af fagforeningen. Man skal blot udfylde en ansøgning og betale et lille medlemsgebyr.

Som medlem af Atorfillit Kattuffiat får man adgang til en række fordele, herunder faglig støtte, kollektive overenskomster og mulighed for at deltage i kurser og workshops. Fagforeningen arbejder også for at beskytte medlemmernes arbejdsrettigheder og sikre, at de har sikre og sunde arbejdsvilkår.

Atorfillit Kattuffiat har også en særlig betydning for grønlandske arbejdstagere, da organisationen arbejder for at beskytte og fremme grønlandsk kultur og identitet. Fagforeningen er en stærk stemme i den politiske debat og arbejder for at sikre, at grønlandske arbejdstagere får de rettigheder og ressourcer, de fortjener.

Fagforeningen er også kendt for at samarbejde med andre organisationer i Grønland og internationalt for at fremme arbejdstagernes rettigheder og miljømæssig bæredygtighed. Atorfillit Kattuffiat har spillet en afgørende rolle i mange kampe for grønlandske arbejdstagere, herunder kampen for bedre lønninger og arbejdsforhold, og kampen for at beskytte Grønlands natur og miljø.

Kort sagt er Atorfillit Kattuffiat en vigtig fagforening for grønlandske arbejdstagere, der arbejder for at sikre deres rettigheder, forbedre deres levevilkår og beskytte grønlandsk kultur og miljø.