Dansk Magisterforening

Dansk Magisterforening – en fagforening for akademikere

Dansk Magisterforening, forkortet DM, er en fagforening for kandidater, bachelorer og studerende inden for humaniora, samfundsfag og sundhedsvidenskab. Som medlem skal du være akademiker og have mulighed for at arbejde enten i det private eller offentlige med eksempelvis uddannelse, forskning, IT, miljø o.l. For gymnasielærere eksisterer der et andet tilbud, Gymnasieskolernes Lærerforening, så de vil oftest ikke være medlem af DM.

dansk magisterforening

Anställd

Dansk Magisterforening er fagforeningen for alle med en universitetsuddannelse. Lige nu tilbyder vi de første 3 måneder gratis - du sparer 1139 kr.

• Netværk og ny viden
  • Gratis foredrag og arrangementer
  • Få 3 måneder gratis

Pt. har foreningen 46.000 medlemmer. Ca. 65% af DM’s medlemmer er i arbejde, mens ca. 25% er studerende. På DM’s hjemmeside finder du en del information, bl.a. jobtilbud, kurser, medlemstilbud, politiske tiltag på området osv. Derudover kan du også hente information om lovgivningen på dit felt på hjemmesiden, og som medlem kan du naturligvis regne med ekspertrådgivning på området.

Som almindelig fuldtidsansat skal du betale 1139 kr. i kvartalet for kontingentet. Satsen reguleres efter, hvor du er i dit arbejdsliv. Dansk Magisterforenings a-kasse er MA, som er en a-kasse for højtuddannede med en samfundsvidenskabelig, humanistisk eller naturvidenskabelig baggrund. Den skal du betale for separat. Der tilbydes mange spændende kurser, som er tilpasset medlemsskaren. Det kan være alt fra ledelse, personlig udvikling til facilitering med mere. DM publicerer også et medlemsblad, som hedder ”Magisterbladet”.